استقلال موزیک :: استقلال موزیک

استقلال موزیک

ساخت وبلاگ

امکانات وب

بررسی موسیقی رپ

بررسی موسیقی رپ

 

جمعیت هدف موسیقی «رپ» عمدتا نسل جوان و نوجوان است. سوای از مولفه‌ها و ویژگی‌های جذاب این نوع موسیقی، آن چه باعث اقبال از «رپ» می‌شود صرف تنوع طلبی و مجالی برای تخلیه انرژی نیست، بلکه جوان امروزی حرف‌هایی برای گفتن دارد که غالبا از جنس گلایه و درد دل است و لاجرم به دنبال شیوه‌ای برای بیان آن‌هاست.

با این همه، «رپ» هر چه که هست محصولی وارداتی و آن ور آبی است و خواه‌ناخواه چیزهایی با خود آورده و می‌آورد که باب دل ما نیست و به مذاق فرهنگ ما خوش نمی‌نشیند. پس نگذاریم دیگران با «رپ» حرف دل جوان ما را بزند یا تخم حرف‌هایی را در دلش بکارد که یک وقت‌هایی شرم و حیا اجازه نمی‌داد جوان ما بر زبان بیاورد. بی‌پرده بگویم؛ «رپ» عریان و سرکش است. مواظب باشیم.

 

… و اما «رپ» از کجا آمده؟

آهنگ رپ که در دهه ۱۹۶۰ توسط سیاهپوستان آمریکایی در برانکس(واقع در نیویورک) به وجود آمد نوعی سلاح مبارزه جوانان سیاه با تبعیض‌های نژادی رایج در آن زمان بود و به همین دلیل بود که به خاطر بیان مشکلات زندگی در گِتوها (جایی برای زندگی مردمی که جزو اقلیت یک شهر به حساب می‌آیند) به موسیقی گتو نیز شهرت دارد.

گرچه همواره سیاهپوستان را صاحبان موسیقی رپ می‌دانند اما نمی‌توان از نقش آمریکایی‌های لاتینی تبار در زنده نگه داشتن این سبک چشم‌پوشی کرد، زیرا رپ در دنیای امروز از چارچوبی که آن را منحصراً مربوط به سیاهپوستان می‌ساخت خارج شده و به یک شیوه اعتراض برای جوانان جهان تبدیل شده است، در واقع هرجا که جوان‌ها هستند و هرکجا که نارضایتی وجود دارد رپ هم به عنوان یک شیوه اعتراض که در قالب موسیقی و در دل کلماتی که به سرعت و پشت سر هم پیاده می‌شوند نهفته ‌است در آن جا حضور دارد. در کل می‌توان گفت رپ موسیقی اعتراضی است که کمی چاشنی طنز به آن اضافه شده است.

 

رپ فارسی هم داریم؟

بله داریم! رپ فارسی به شکلی از موسیقی رپ گفته می‌شود که به زبان فارسی(و عمدتاً در ایران) خوانده می‌شود. این سبک موسیقی اگرچه عمدتاً متاثر از سبک رپ غربی است اما تمام ویژگی‌های آن را ندارد، و برخی خصوصیات آن در رپ غربی وجود ندارد. رپ فارسی در اواخر دهه ۱۳۷۰ خورشیدی در ایران شکل گرفته و خواننده‌های زیادی به طور رسمی و غیررسمی (اصطلاحاً زیر زمینی) در این سبک فعال هستند.

 

اولین «رپر» کیست؟

احتمال داده می‌شود که آهنگ «یک یاری دارم» از بدیع‌زاده اولین آهنگ رپ ایرانی باشد(با توجه به تنالیته و ساختار کلامی). هم‌چنین در حالی که عده‌ای معتقدند اولین آلبوم رپ فارسی در ایران توسط شاهکار بینش‌پژوه با نام «اسکناس» با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد در خبرها آمده بوده که اولین آلبوم رپ مجوز گرفته است.

 

این گزارش چه محلی از اعراب دارد؟

تلنگر تهیه این گزارش زمانی زده شد که خبر صدور مجوز برای آلبوم موسیقی رپ کاوه عابدین پس از 10 سال انتظار از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیرون آمد و این کم چیزی نیست. بیش‌تر اظهارنظرهایی که در این گزارش آمده‌اند بازخوانی گفت‌وگوهایی است که پیش‌تر سرویس فرهنگی و هنری ایسنای خوزستان درباره اهمیت و جایگاه موسیقی «رپ» تهیه کرده و انتشار داده بود.

 

شیر بی یال و دم و اشکم!

یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرا، درباره موسیقی رپ و جایگاه آن در اجتماع گفت: موسیقی رپ هیچ وقت در ایران مجاز شمرده نشده است و موسیقی پاپ نیز وقتی مجاز شد به سمت بدی رفت.

او افزود: به نظر من موسیقی رپ بعید است مجاز شود و اگر مجاز شود و مجال فعالیت پیدا کند شیر بی یال و دم و اشکم است. البته شاید نوعی رپ مجاز قلابی بیرون بیاید اما آن دیگر رپ نیست.

 

نوحه‌خوان‌هایی که رپ می‌خوانند!

هم‌چنین کاظم پوره معتقد است خواننده‌های بی‌صدا رپ می‌خوانند.

این آهنگساز گفت: صدا و سیما با پخش آهنگ‌ها و فیلم‌هایی با موسیقی رپ عامل اصلی گسترش این نوع موسیقی در کشور است.

پوره اظهار داشت: موسیقی رپ برای اولین بار در آمریکا نواخته شد، ادامه پیدا کرد و پس از آن به جامعه ما، که در تقلید حرف اول را می‌زند، رسید. این موسیقی مربوط به جامعه ما نیست.

وی ادامه داد: من نوحه‌خوان‌هایی نیز دیده‌ام که رپ می‌خوانند. این‌ها باعث تخریب موسیقی می‌شوند. رپ نوعی از موسیقی است که ملودی ندارد و شبیه متل‌گویی کودکانه ما است.

این آهنگساز تصریح کرد: خواننده‌هایی که صدا ندارند رپ می‌خوانند. این افراد از موسیقی آگاهی ندارند چراکه اگر از موسیقی شناختی داشته‌اند جذب این نوع موسیقی نمی‌شدند. از آن ‌جا که صدا و سیمای خوبی نداریم تا موسیقی را به مردم بشناساند جوانان جذب هر چیزی می‌شوند.

وی تاکید کرد: به دلیل نبود شناخت کافی از موسیقی، موسیقی‌های زیرزمینی رشد می‌کند و بیش‌تر آن‌ها از اهواز است. ما موسیقی درستی را به گوش مردم نرسانده‌ایم. معرفی موسیقی سنتی در صدا و سیما باعث گرایش بیش‌تر علاقه‌مندان به این نوع می‌شود.

پوره یادآور شد: رپ نوعی موسیقی است که از غرب گرفته شده و در آن‌ جا نیز از آن به عنوان پیام‌رسان استفاده می‌کنند. این موسیقی پیام را بهتر از موسیقی‌های دیگر می‌رساند چون جملات و کلمات بیش‌تری دارد.

منبع

استقلال موزیک...
ما را در سایت استقلال موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 384 تاريخ : شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 4:06

ثبت آگهی های صنعتی

کمک به پیشرفت صنعت از طریق ثبت آگهی های صنعتی

   یکی از گسترده‌ترین راه‌های شناخت صنایع مختلف، آشنایی با خدمات و محصولات صنعتی، ثبت آگهی‌های صنعتی در سایت‌های اینترنتی است. با توجه به استفاده روز افزون از اینترنت، امکان آشنایی افراد بیشتری با محصولات صنعتی به راحتی فراهم شده است. اینترنتی شدن ثبت آگهی‌های صنعتیموجب شده نسبت به گذشته محصولات سریع‌تر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرند و مصرف کنندگان به آسانی بتوانند خدمات و یا محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت سفارش دهند و زمان کمتری را صرف جست و جوی محصول مورد نظر خود کنند. به همین دلیل صاحبان صنایع نیز می‌توانند به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشند و نظرات و انتقادات آن‌ها را دریافت کنند و همینطور فروش بیشتر و ارائه خدمات گسترده‌تری داشته باشند که این مسئله خود به پیشرفت آن‌ها در صنعت، چه در راستای تولید بیشتر و چه در راستای بهبود کیفیت محصول و خدمات کمک خواهد کرد.

 

 

معرفی صنعت از طریق ثبت آگهی‌های صنعتی

    امروزه با توجه به الکترونی شدن کارها و افزایش استفاده از اینترنت، ثبت آگهی‌های صنعتیبه منظور ارتقاء آشنایی با محصولات صنعتی، خدمات صنعتیو خرید و فروش محصولات صنعتی بسیار رایج است. برای درج آگهی‌های تبلیغاتی از طریق سایت‌ها و پایگاه‌های تبلیغاتی اینترنتی، بهتر است پس از جست‌ و جو و شناسایی سایت‌های معتبر و پربازدید، اقدام به دادن درخواست ثبت آگهی نمود. ثبت آگهی‌های صنعتینیازمند ارائه اطلاعات در مورد محصول مورد نظر که تمایل به خرید یا فروش آن دارید یا خدمات صنعتی مد نظر که تقاضای دریافت آن را دارید یا ارائه دهنده‌ی آن هستید و یا نیازمندی‌های صنعتیمورد نیاز خود است. پس از درج درخواست ثبت آگهی صنعتیدر سایت مورد نظر و پرداخت هزینه‌ی آن، در اسرع وقت شاهد ارائه درخواست خود در سایت انتخاب شده‌ی خود خواهید بود. در این بین سایت‌ها و یا پایگاه‌های تبلیغاتی هستند که به صورت رایگان اقدام به درج تبلیغات صنعت‌گران می‌نمایند. در استفاده از این سایت‌ها نیز باید توجه نمود که اعتبار کافی را برای ارائه تبلیغات داشته باشند و جزو سایت‌هایی باشد که مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد و مرتب به روز رسانی می‌شود.

 

 

ثبت آگهی‌های تبلیغاتی

 

   علاوه‌براین سایت‌ها و پایگاه‌هایی که به طور اختصاصی به تبلیغات می‌پردازد، می‌توان در سایر سایت‌های اینترنتی هم به ثبت آگهی‌های صنعتیتبلیغاتی پرداخت اما این نکته نیز قابل توجه است که تبلیغاتی که در سایر سایت‌های اینترنتی که به مطالب دیگری اختصاص دارد ثبت می‌شود، معمولا در حاشیه‌ی سایت قرار می‌گیرند و به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرند. در این صورت صاحبان صنعت هزینه‌ی تبلیغات را پرداخت کرده‌اند اما در قبال این هزینه پرداخت شده، تبلیغاتشان چندان مورد استقبال قرار نگرفته است و در واقع تنها هزینه‌ی بدون بهره پرداخت کرده‌اند. چون معمولا مخاطبین به موضوع اصلی سایت توجه می‌کنند و به حاشیه‌ها نگاه نمی‌کنند. از این جهت بهترین راه برای ثبت آگهی‌های صنعتیهمان استفاده و درخواست دادن به سایت‌هایی است که به طور ویژه به تبلیغات می‌پردازند. در بین تبلیغات درج شده در سایت‌های تبلیغاتی خدمات و نیازمندی‌های صنعتیکه نسبت به سایر تبلیغات صنعتی ویژگی‌های برجسته دارند، مثلا خدمات خاص و متفاوتی ارائه می‌دهند و یا محصولی اراده می‌دهند که بیشتر مورد نیاز جامعه و صنعت است و یا آب و رنگ تبلیغاتی زیباتری دارند، بیشتر مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرند. پس نه تنها اعتبار و میزان بازدید کننده‌ی پایگاه‌های تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است، نویسندگی متن تبلیغاتی و عکس‌های ارائه شده توسط خود مخاطب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر بسزایی در خرید و فروش و درخواست ارائه خدمات توسط مشتری دارد. چرا که گاهی اوقات افرادی هستند که نگاه اجمالی به سایت‌های تبلیغاتی می‌‌اندازند و در این صورت اولین چیزی که می‌تواند توجه آن‌ها را به خود جلب کند، عکس‌های خوش رنگ و لعاب محصولات صنعتی است و چه بسا منجر به استقبالشان از آگهی صنعتی ثبت شده شود که این فرایند به هنر نویسندگان و طراح‌ها و عکاسان سایت‌های تبلیغاتی و یا خود شرکت‌های صنعتی وابسته است. بنابراین پیشنهاد ما برای بهتر دیده شدن و کمک به پیشرفت صنعت شما، درج آگهی تبلیغاتی در پایگاه‌های تبلیغاتی با ویژگی‌های یاد شده است. که در این مهم شرکت تبلیغاتی ما ‌با افتخار آماده‌ی ارائه هرگونه خدمات ثبت آگهی‌های صنعتی، تبلیغات صنعتی، خدمات صنعتیو غیره از صاحبان صنعت است.

استقلال موزیک...
ما را در سایت استقلال موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 484 تاريخ : شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 4:06

مشاوره ازدواج تلفنی

آیا میدانستید مشاوره ازدواج تلفنی هم وجود دارد؟

بعضی از جوانان در خانواده ای سنتی با نگاه بسته زندگی میکنند و کارهایی از قبیل رفتن به مشاوره پیش از ازدواج و ملاقات مرتب با یکدیگر پیش از رسیدن به جواب اصلی را نمی پذیرند و عرف جامعه نمی دادند. همین سبب میشود برخی افراد عجولانه و بدون شناخت کافی ازدواج کنند.

مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق تحقیقات حضور در جلسات مشاوره پیش از ازدواج آمار طلاق را کاهش میدهد و احتمال طلاق را کم میکند. با حضور در مشاوره ازدواج میتوانید نسبت به فرد مورد نظر خود برای ازدواج شناخت پیدا کنید یا حتی اگر این امکان را ندارید که هر دو با هم به مشاوره ازدواج بروید، میتوانید به صورت تکی از خدمات مشاوره بهره مند شوید و حداقل از آمادگی خود برای ازدواج مطمئن شده و با تضادها و ترس ها و ضعف و قوت درونی خود آشنا شوید، شناخت بهتر خودتان به شما کمک میکند که در زندگی زناشویی نیز بهتر عمل کنید.

هم اکنون با ارتقای خدمات مشاوره ای و روانشناسی در سرتاسر کشور، این امکان برای دختران و پسران فراهم شده که بدون حضور و رفت و آمد و حتی بدون اطلاع خانواده های سخت گیر، از مشاوره ازدواج تلفنی بهره ببرند.

در جلسات مشاوره ازدواج تلفنی مشاور به صورت تکی با هر دوی شما صحبت میکند و آمادگی شما برای ازدواج و توقعات و انتظاراتتان از رابطه و ترس های درونی شما را بررسی میکند و به کمک او خود را بهتر می شناسید.

درست است که مشاوره حضوری بهتر از مشاوره تلفنی ازدواج است اما در شرایطی که خانواده سخت گیر هستند و یا اعتقادی به چنین جلسات ندارد یا به هر دلیلی امکان رفت و آمد برای شما فراهم نیست، تنها چاره شما هستند.

 

استقلال موزیک...
ما را در سایت استقلال موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ممود بازدید : 372 تاريخ : يکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت: 3:18

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :